Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi

Marshmallow deneyi

Amaç : Marshmallow en üstte duracak şekilde en yüksek ve desteksiz durabilen yapıyı kurabilmektir. Bu deney çok basit gibi görünse de oldukça zordur çünkü insanları çok hızlı bir şekilde işbirliğine zorlamaktadır. Deney grupları zamanlarının ilk aşamalarında deney hakkında düşünürler birbirlerini uyarırlar, plan ve çizim yaparlar. Zamanlarının çoğunu spagetti çubuklarını biraraya getirerek harcarlar en son dakikalarda ise marshmallow’u en üste koyarak tasarımı sonlandırırlar. Ancak inşaa marshmallow’un ağırlığı ile yana kayar ve hatta en sonunda yıkılır.

Marshmallow Challenge

1.      Dörtlü gruplar

2.      20 spagetti çubuğu

3.      1 metre bant ve ip

4.      Marshmallow (1 adet)

Not : zaman 18 dk.

Amaç : Marshmallow en üstte duracak şekilde en yüksek ve desteksiz durabilen yapıyı kurabilmektir.

Bu deney çok basit gibi görünse de oldukça zordur çünkü insanları çok hızlı bir şekilde işbirliğine zorlamaktadır.

Deney grupları zamanlarının ilk aşamalarında deney hakkında düşünürler birbirlerini uyarırlar, plan ve çizim yaparlar. Zamanlarının çoğunu spagetti çubuklarını biraraya getirerek harcarlar en son dakikalarda ise marshmallow’u en üste koyarak tasarımı sonlandırırlar. Ancak inşaa marshmallow’un ağırlığı ile yana kayar ve hatta en sonunda yıkılır.

Bu deney grupları içerisinde en kötü grup işletme fakültesi yeni mezunlarıdır. Çünkü onlara tek bir plan öğretiliyor. Kriz yönetimi. İşletme öğrencilerinin başarısı aslında inşaanın yıkılması ile oluşan kriz ile başlıyor. Ancak süre kısıtlı ve bu durumu düzeltmek için tekrar bir zamanları kalmıyor.

Başarılı olan gruplar içerisinde anaokulundan yeni mezun olan öğrenciler var. Anaokulu öğrencilerinin başarılı olma sebepleri , işletme öğrencilerine nazaran inşaaları yıkıldığında düzeltmek için zaman bırakmalarıdır. Bunu da prototip yaparak ve marsmallowu en son kullanmak yerine ortalarda da sürekli deneyerek yıkımı engelleme deneyimi kazanmış olmalarıdır. Deneyi oluşturanlar bu tarz bir işbirliğini tekrarlayıcı sürecin özü olarak kabul etmişlerdir.

Başarılı olmalarının bir diğer nedeni de , hiçbir anaokulu öğrencisinin bir marshmallow şirketinde ceo olmak gibi bir düşüncesi olmadan deneyi sürdürmeleridir.

Deneyi tekrarlayabiliriz. Önemli olan deneyim kazanmaktır. Diğer öğrencilerin deneyi duymuş olmaları sonucu değiştirmeyecektir.